ligger där glänsande fin, men sina flätor....

var precis inne på vivecas hemsida och såg detta... jag lipar as mkt även om jag läst det 3 ggr nu. jag kommer ihåg sista gången jag såg dig gumman. men iaf, såhär hade hon skrivit på sin hemsida;

Jag hade tränat med henne och sedan borstat henne så noga och flätat ihop manen så allt skulle ligga fint inför unghäst utställningen som var vårat första mål. Hon var som vanligt den eftermiddagen och jag släppte ut henne glänsande fin och stod kvar och beundrade henne en stund när hon travde iväg i hagen. Åkte sedan hem, för att åka till stan någon timme senare och på väg mot stan ringer Björn och säger att jag måste åka till hästen NU!!

Gör en U-sväng, kör som en dåre och tvärnitar vid hage och rusar till henne...där hon ligger, varför i h-vete sover hon nu hinner jag tänka, kastar mej fram och sliter och drar i grimman och försöker få liv i henne på alla tänkbara sätt!!! Ringer veterinären samtidigt och fortsätter att försöka få liv i henne, men hon är död...ligger där glänsande fin med fina flätor och är fortfarande varm. Jag satt kvar hos henne länge den kvällen, sen slöt jag hennes vackra ögon och sa hejdå...det var hemskt, fruktansvärt att lämna henne där...



båda bilderna ä från rixutställningen, en helg med dig man aldrig glömmer gumman <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0