For the sun

tjolanholan där :D skulle bloggat i onsdags vilket inte gick, eftersom att mamma har typ sittit vid datan flera timmar per dag... konstigt värre säger jag bara!

onsdag; vaknade kvart i nio, åkte till annelie ;) när jag kom dit åkte vi direkt till Viweka för att hämta Wera ;) hälsade även på Celebration som har flyttat dit nu ;) sjukt fin är hon! ;D  sen åkte v hem med wera. gick in och åt lite middag, sen ut till veterinären. Rosie o Wera var dräcktiga :D men dessvärre inte spangi :/
Sen skulle vi chipmärka fölena, haha det gick som det gick. vi började med Harmonie "stallets lugnaste" namnet harmonie stämmer! fast... inte just då. jag tror att det var en insekt eller nått som bet henne i baken, för hon kickade som in i helvete! mina knän var typ svullna, för jag kom bakom henne hela tiden :P men sen not vi sprutan o det. sen var det Walerias tur typ "stallets försiktigaste" och aa, det stämmde väl inte då heller, hon var riktigt mobig o duktig;) Sen var det Stephies tur "stallets katigaste", vilket inte stämmde på henne heller då, hon var typ livrädd :P sen så tog vi sprutan, o hon typ kastade sig åt alla håll, vilket inte hjälpte för hon kom ju ingenstans, sen fastnade jag i grimskaftet, och hon typ stegrade as mycket, o michelle typ fick hennes knä rätt i huvvet. o slutligen... stegra hon över o landade på ryggen, hoppas hon inte skadade sig! stackare! hon var jättechokad efter:P red vi, jag red Laura, michelle red HoneyB och Gabriel red Rosie. vi red en jättekort bit. sen kommer det några små ungar på stora tavare o fjording. o typ galopperade hela tin! stackars hästar! typ 10 år elr nått o.O sen så typ galoperade dom örbi oss o våra hästar blev ju livrädda! sen så blev honeyB så sur elr nått o typ bet Rosie i baken, o då blev rosie skit rädd o typ spakade honeyB, så gabriel flög av, sen precis när han kom upp igen så kommer honeyB i fullfart och typ bakar upp i rosies bak o dom typ sparkar varann as mkt, hur jävla läskigt som helst! asså det går ju inte o få isär dom så lätt heller, plus att det sitter ryttare på :O men sen närvi kom hem så kommer dom där jävla ungarna i galopp förbi igen, asså jag ville bara slå ner dom där små snorungarna! asså dom måste ju veta att man inte kan galoppera 2 hästar som inte ä i kondition o bara galoppera hela tin, inte ens värma upp :S usch!  sånt blir man värkligen förbannad på! :P sen åkte vi hem med wera till viweka, var lite med engla där. Fan sötaste ungen i världen! det finns ingen sötare asså! haha :D

torsdag; åkte med madde till hennes häst, vart skit kul ;D fast Abbey, som hon heter, var man tvungen att vara väldigt hård i handen på, vilket inte jag är eftersom att jag rider Rosie o dom ;) men det gick bra ändå;)

idag; idag vaknade man av att pappa hade kommit hem;) fick paket o sånt från USA ;) sen duschade o åkte in till stan o shoppade massa kläder ;) nu ska man snart käka tacos o se på en film;)

puss o kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0