är det samma sak att tro och veta?

ibland.. elr ganska ofta.. eller nästan hela tiden så pratar jag med djur, det kvittar om det en kossa elr en liten hamster. asså jag vet inte varför. det bara känns som att dom förstår precis vad jag menar. som att dom värkligen lyssnar. och det känns som att jag kan lyssna på dom också, som att dom kan säga vad dom vill, fast med uttrck, och inte ord.
vet inte om jag skulle inbilla mig allt, men om jag skulle göra det så skulle dom inte bli så glada om jag gör det dom vill?? som t.ex. om en häst värkligen vill gallopera på just ett gärde, och dom var jättesega innan, o blir jättepiga o öronen rätt fram. o bara känner lyckan inom sig. det är det finaste av allt<3
en gång när jag red rosie, var hon skit pigg, o annelie sa att jag bara skulle ta det lugnt, ifall hon ömmade. sen så sa hon att jag skulle ta en gallopp över ett gärde. o direkt tänkte jag "nej, rosie kommer inte sköta sig på detta gärdet" det kändes som att hon tänkte typ "yess, ett stort gärde, där kan ingen stoppa mig!!" sagt o gjort, jag hängde på sidan när hon äntligen saktade in haha. kanske är det som annelie säger. "du kan inte tänka så, då kommer det bli så" hon har säkert jätterätt i det. men det är en annan sak om man vet, och inte tror...!
kom på hur häftigt det ientligen är. eller asså jag har alltid alltid velat kunna det. sen kom jag på mig själv några gånger när jag satt o pratade om en massa saker, mellan himmel o jord med djur.... så jag är skitglad över att kunna känna att det kanske finns något riktigt stort att utveckla! :D

Kommentarer
Postat av: Emmi

Klart du kan! :) Låt det komma naturligt bara, så som det redan gör utan att du tänker på det, så utvecklas det automatiskt :)

2009-12-22 @ 21:31:49
URL: http://andjakt.blogg.se/
Postat av: svar till em :)

ja, man kan ju inte tvinga fram det. men det är härligt att kunna "känna" :)

2009-12-23 @ 22:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0