Rädda Joppe! död lr levade!!!

idag vare frilufsdag i skolan så jag var på berget o åkte skidor me alla som ja brukar va me x) Det va as skojj. hända massa kul ;) haha... :D

Sen åkte jag hem och la mig, för jag hade så j*vla ont i fötterna o bena.

Senare åkte man till Annelie. hästarna var inne så det var bara o borsta Wera. När vi började rida gick det priima. men wera hade typ överskottsenergi så det blev mest lite.... haha..... hon typ travade hela tin på vägen. sen så på varje gärde så typ rusa hon iväg i galopp xD men jag fixade så att hon stannade varje gång. sen red vi ner på en väg. då börja hon skena där, men jag höll mig lugn hela tin så hon lugna ner sig sen me. sen så typ gick vi över nåra gärden. sen kom vi till ett gärde där hon typ älskar att galoppera, där skulle vi trava. så råka michelle komma lite framför och d fick typ wera panik o börja sparka backut och jag ut flög fram på halsen o tappa stigbyglarna xD Men jag höll mig fortfarade lung. o jag sa till odentligt varje gång hon dumade sig så hon skärpte sig tillslut. men sen så typ skulle vi trava igen och allt gick bra och helt plötsligt får hon för sig att bocka xD*hah* så jag typ drar upp huvet på henne fort som f*n och typ säger till henne. det var nog lite förvånande både för henne o för mig. för lixom förut har jag alltid typ pipit till lite tyst om dom gör nått. men nu vare ordentliga tag idag, så jag är hur stolt som helst :D och hon har aldrig försökt bocka, men det var nog för att hon var så glad. jag värkligen kände glädjen i henne :)

Älskar dig Särkens Wera <3

Spangler kommer nästa vecka ;D

Puss o kram <3

Kommentarer
Postat av: Michelle

Du var skitduktig idag! Nästa gång ska det gå lika bra för mig! Nu fortsätter vi vara såna här, ellerhur? :D

2009-02-05 @ 20:27:55
Postat av: Mikk

Jag diggar den bilden ;) Längtar tills jag kan komma upp till er och hänga med o rida, saknar både er och saken att få hålla på med hästar överhuvudtaget :)

2009-02-11 @ 14:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0