the best of me

Det är nog som min kära syster emmi säger! på hösten ränsas både jorden och människan, allt känns lite nere, men efter hösten kan man börja om på en nystart!
vaknade idag av att jag frös som in i den, gick ner o tog en varm dusch på typ en halv timma hah, sen när jag kollade ut genom förnstret vart det helt vitt!! massor med frost överallt! ;) på något sätt äre skönt med höst, för man ä så trött, så man kan typ gå o lägga sig när man vill, o ändå somnar man direkt ;D
idag på idrottslektionen vare bad, simmade 10 längder utan att sätta fötterna i marken, nudda väggen eller ta tag i väggen för att man blir trött. fy i h** vad trött jag var asså! det var nästan som att man svettades i vattnet haha xD
igår vart jag 3 timmar i garaget, rensade gammla ridgrejer, men asså serriöst! asså om vi nu får alla dom sakerna behöver jag o michelle inte ens tänka på att köpa saker till våra hästar! asså det var ett helt nytt träns + skit många gammla, som kanske itne ä lika bra, men ett iaf. sen typ 10 st bett, helt nya täcken tror det var 5 st, transtort benskydd (som går till knäna), ridbenskydd, refläx benskydd m.m. jätte fina vita vojlockar, 2 st sadel padd, as mkt bortar, hovolja m.m. hittade till o med tandborste till hästar haha :P hoppas till max att vi får dom av jennie! :D sjukt bra saker ju! :D
ikväll är det sesongsstart på grey's anatomy, typ sesong 6 eller nått tror jag :D:D senaste avsnittet dog ju o'mally och izzie! hoppas att dom får dom att leva igen! :D
imorgon blir det sjukgymnasten, sen rida med Marie bäck :D fattar inte varför annelie tycker att jag ska rida 2 ggr i veckan... men men ;) sånt ä livet, o tyvärr missar jag ju marknaden, men jag överlever nog ändå, bara mamma köper med marknads choklad bitar, min lilla egna tradition haha ;D
ihelgen ska vi iväg till Vernamo o döpa Wilma;) ska även rida igen, vill inte träna igen eftersom att det gick så himmla dåligt sist... är fortf. lite sur på henne att hon sa att jag inte kommer komma nån stans om jag fortsätter att rida som jag gör. men vem bryr sg om hur jag rider lixom? allt hade o göra med att jag var skit förstoppad, så jag kunde inte sitta rakt, sved i magen och min rygg cp:ade som vanligt, okej jag kanske inte rider så bra, men det skiter jag helt i, jag rider för att jag tycker att det ä kul! och dessutom så var det fel av henne att prata samtidigt som hon skällde, så jag inte visste vilket jag skulle göra... men nu ska jag sluta o prata om hur fel allt är hah ;)
NEDRÄKNING!!! det är ju jul om 11 veckor!!!!! :D snart börjar även julmarknaden på "osten" som jag, mamma o michelle varje år går till :D

Puss o Kram <3

 hitta vilken gammal bild jag hittade på mig o magna :D <3

Kommentarer
Postat av: Marie

Det är klart du är en grym ryttare Densise! Den bästa! Hon kan hoppa och upp och sätta sej på sina dumma kommentarer när hon surar. Ta inte åt dej av människor som inte kan hantera sina egna känslor. Problemet ligger hos henne och har inget med dej att göra. Kör som du gör, du kommer nå långt!!! <3

2009-10-03 @ 22:33:01
Postat av: svar till marie :)

haha tack marre! jag älskar att rida vad hon än säger, men det att hon jämt säger att vi har så dåligt självförtroende när vi rider är ju hennes fel, för innan vi började hos henne, så hade vi ändas bra självförtroende i stallet, vi visste att vi hade mkt kvar att utväckla, men vi visste också att vi skulle lyckas med det! men när hon började skälla och sånt, så försämrades det mer o mer, så vi är jag jätteosäker jämt när jag rider, så ibland funderar jag på att bara lägga av med ridningen. men man ska inte behöva fråga extra 3 ggr för att höra exakt vad hon säger osv...

försöker att inte ta åt mig, men det blir ju svårt när man vet att hon "är högre i rang" eller att hon bestämmer eller vad man ska säga :P men jag kommer inte lägga av med ridningen bara för detta, för stallet är det ända stället jag värkligen kan slappna av, och bara tänka på allt. så om hon ska fortsätta skälla, så får hon allt ta o skaffa sig nya ryttare! ;)

men jag ska nog stå ut med henne i 3 år till ;) <3

2009-10-04 @ 20:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0