Jull Moon Dancer

åh jag kokar!!!!!!
gaaaaaaaaaaah!
cornelia o jag har skickat msn i några timmar nu. o jag säger bara en sak!!! GAAAAAAAAAAH!!!!!
asså! serriöst!
kvinnan säger att moonis har fått tillbaka sin fång o det är mitt fel, då blev jag asarg o försökte förklara att medans hon vart här, har vi gjort så mkt med den hästen! som hon borde vara väldigt tacksam över! o aa... orkar inte skriva vad hon sa för det var bara så töntigt alltihopa! att skylla ifrån sig så, som en treåring! o till någon hon träffat en gång!
så jag sa tillslut att jag tycker jädrigt synd om moonis, för hon är en jättebra häst, o hon ska inte behöva gå i en hage o ruttna. o att om dom inte tar tag i att få en ny ägare till henne så gör jag det! för asså, grejen är den, att jag vet att dom typ HATAR mig, o ändå frågar dom om jag vill ha tillbaka henne, dom bryr sig värkligen inte alls.
så jag ska börja kolla om någon i detta land vill ha denna häst! jag skulle så gärna tagit tillbaka henne, men jag hinner värkligen inte, o jag har inte råd! så när jag gått ur gymnasiet o lite sånt, skulle jag mer än gärna ta tillbaka henne! men då ska hon bo hos någon duktig o snäll under den tiden!
förstår inte det roliga med vad cornelia o hennes mamma håller på med!
*ge hästen rostigt bett
*skita i att rida henne
*bara lämna henne i hagen
*ha ett litet får stall elr nått, som JAG nästan slår i huvet i(!)
o jag kan nog leta fram såå mkt mer negativt om dom. men det är inte det detta handlar om, o jag kan säga att jag är rätt jävlig jag med, men det skulle aldrig, ALDRIG falla mig in att göra så mot en häst!
så vet någon som läser detta någon som vill ha en häst, hör av er är ni snälla, kan skriva lite om henne!:)
hon har haft fång, vilket är rätt negativt, men det ända att göra är att sätta på munkorg o ha den typ 12 timmar om dagen, o rida 2 pass per dag ungefär. när hon kom till oss, i sommras hade hon stått i hagen i flera år, så hon hade värkligen ingen respekt alls för mig, hon typ sprang på mig o massa, men jag fick hjälp av pernilla, min systers kompis, o efter det så har hon vart en ängel. kom inte upp i allt för mkt fart, för jag hade henne sån kort tid, men jag tror att hade man bara lagt ner lite tid på det hade hon nog kunnat vara som ett sträck i galoppen ;)
hon är korsning med welsh o nått meera. vi fick aldrig se stamtavla elr pass, så vi har ingen koll, men efter som att vi rider welsh såg vi ganska snart att det var welsh i henne. 9 år. och jag antar att ni/du får henne gratis då, för det fick jag! dom vill nog bara bli av med henne verkar det som...
det finns säkert massa mera! men vet ni någon som sagt, skriv o fråga, jag har lärt känna denna häst rätt bra, så jag kan nog svara på det mesta!:)
ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0