bort om horisonten

skräll att det första madde sa idag (nästan) var "getter fryser inte..." haha xD
dagen har gått as snabbt, vilket är sjukt gött, när jag vaknade i morse tänkte jag, om denna dagen går fort kommer veckan gå hur fort som helst. så nu satsar vi på att denna veckan går snabbt!:D
har suttit o tänkt väldigt väldigt mkt på jullovet idag faktiskt... det började med att pappa kom in i mitt rum o sa "du måste gå upp nu, annars blir du sen" jag fattade inte ett smack, det var ju fortfarande mörkt ute! men det var rätt. så jag drog mig upp ur sängen för att sticka till skolan. vi hade först matte, sen GT(gemensam tid), sen hade jag o lippa hål, så vi spelade "med andra ord" med julia o johanna:) ett spel som är väl använt av oss kan jag säga!:D
sen stack vi till badet för att ha idrott där, orkade inet 8 längder :O helt crazy!
sen hade vi engelska, där lyssna vi typ på musik o så, så det vart rätt gött:)
sen so, då vi hade prov, om politik. märkte att jag hade övat på lite fel. jag trodde att allt jag övade på var jätteviktigt... jag hade visst fel xD men jag har nog rätt på ganska många iaf:) hoppas jag...:)
sen till mormor, där jag bara hann börja käka, då pappa kom. men det slutade med att även pappa satt o åt o vi fick glass o hela köret;)
sen hem o kika lite på hemkunskaps läxan som jag kom på att jag måste öva lite mer på nu:P
men det får vänta 5 minuter.
har även en annan sak ni kan anteckna: Jag ska ha en schäfer när jag flyttar hemifrån!
haha, det hela började nog när ÄNTLIGEN en av mina systrar, emelie "bellman" (har fortfarande kvar det kortet på min mobil, just so you know;) ) köpte en schäfer, som var .... öm... jag vet faktiskt inte hur gammal hon var, men typ ett halvår, o det var typ "kärlek vid första ögonkastet", jag har alltid velat att nån av mina systrar ska köpa schäfer, men ingen har gjort det. o äntligen gjorde hon det!:D
jag tycker Keetah är as rolig, o jag skulle absolut vilja ha en som henne! hon är typ översocial, haha, på ett bra sätt. lite som mig med andra ord ;)
så en dag, så kom emelie o keetah, också sa emelie "du borde ha en schäfer, dina ögon lyser när du ser keetah" o då började jag tänka till. det var pga henne som jag faktiskt fattade att det var JAG som ville ha en, o inte nån annan av systrarna. elr jo emelie då, men ni fattar:)
för jag minns arro så väl, han visste direkt när det om någon som inte skulle vara där, då han började skälla osv, fastän han var blind o halv döv. o jag har ju alltid sagt "jag kmr inte våga bo själv..." men vart har jag vart i tankarna egentligen?? en schäfer är ju nästan en självklarighet då;)
så ag har kollat på bilder, o läst om dom o jag ä värkligen as intresserad, fatta vad ballt att komma o gå med en schäfer liksom! xD :D
här får ni bilder på både valpar o vuxna:)
snacka om tikit ansikte!:)
aah!
får inte nog! haha. men men, nu ska jag som sagt sticka o läsa på hemkunskapsläxan. imorgon är det bara tre lektioner (göööött!) o sen hem, sen hänga med lova t ridskolan:) tror jag iaf...
ha det gött! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0