dreams

ni är väl förmodligen rätt trötta på mitt tjat om brorsans Laika, Hekla. Då jag inte kan förstå varför hon satt sitt spår så djupt i mitt hjärta... men nu är det bestsämt. jag ska ha en Hekla! alltså en laika! :D sitter o läser om dom förfullt, o kollar filmer på dom o bilder. är så sjukt galen i dessa hundar! fast nån hund blir det inte än! inte innan gymnasiet iaf. men eftersom jag ska gå hundlinje, så kanske jag skaffar en. men jag vill gärna uppfostra den själv. vilket betyder att jag inte kan bo på strömma, o det vill jag ju värkligen! men vi får se :)
wikipedia är inte helt fel! såhär står det i en text, o detta är ju (det mesta av det) Hekla i ett nötskal. så kim elr casandra, läser ni detta. VA DJUUUPT TACKSAMMA ATT NI HAR HENNE! :D det vet jag att ni är föresten! hundarna betyder jättemkt för er, det märks! :D :D
=

Den östsibiriska lajkan är en hundras som kommer från olika spetshundsraser i Sibirien frånJenisej i väster till Stilla havet i öster.

Östsibirisk lajka är en kraftigt byggd hund med ett jämt och livligt temperament. I sitt hemland ska den användas för att jagas allt ifrån fågelmårdbjörn och sibirisk tiger. I Sverige används den främst som ställande hund på högvilt som älgbrunbjörn och vildsvin. Snabbtänkt jaktsätt parat med mod och skärpa är signumet när lajkan jagar. Hemma är den mjuk och familjekär och är trogen mot sin ägare och hus.

Amurlajkan anses vara en förbild för hur rasen ska se ut. Den är en utpräglad jakthund som används vid jakt på pälsdjurskogshöns och högvilt. Den används också som slädhund.

Den östsibiriska lajkan är mellan 50-63 cm hög, beroende på kön mm.

 

 

HUR BRA?! fast jag tänker ju inte jaga. men lägga spår o sådant är ju inte helt fel! ;D o sen kan jag väl låna ut henne/honom till nån i familjen som jagar det ;) gaaah! jag ser fram emot detta!!! :D:D

 

bäbis-hekla :) <3

 

HUR vacker är inte denna elr?!?! asfin ju! :D

aja, nu ska jag kila. ska hjälpa michelle att fixa håret, hon ska på 50-tals fest idag ju! ;)

ha det fint <3


Kommentarer
Postat av: Casandra

Ja det är en underbar ras. Om du vill i sommar får du jätte gärna ha henne. Det är bara att du säger till. Hekla hade tyckt det hade varit skit skoj. :)

2011-05-08 @ 10:34:42
URL: http://casandraojoakim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0